Seuran toimintamallit, pelisäännöt ja ohjeet

Visiomme: Kehittyä yhdeksi Varsinais-Suomen suurimpien yleisurheiluseurojen joukkoon kehittämällä lasten- ja nuorten urheilua joka osa-alueella. Ura tarjoaa laadukasta lasten ja nuorten valmennusta Kaarinassa. Kaarinan Ura yleisurheilu on uudistuva, kouluttava, välittävä, ajanhermolla pysyvä ja toiminnan laatua kehittävä sekä kasvava yleisurheiluseura.

Arvomme:

1. Alueellisuus: Olemme ylpeitä siitä, että tarjoamme Kaarinan seudun lapsille ja nuorille laadukasta yleisurheiluvalmennusta, oli kyseessä sitten harrastus tai kilpaurheilu. Samalla haluamme kantaa vastuumme ympäristöstämme. Suosimme paikallisia palveluntarjoajia ja tuemme paikallisia toimijoita omalla toiminnallamme. Lisäksi tarjoamme paikallisille yrittäjille mahdollisuuden näkyvyyteen erilaisten sponsorisopimusten kautta. Yhdessä voimme rakentaa vahvaa ja kestävää paikallisyhteisöä.

2. Moniarvoisuus: Jokainen, oli sitten nuori tai vanhempi, on meille tärkeä yksilö. Tarjoamme tasapuolista ohjausta ja tukea kunkin omien kykyjen ja edellytysten mukaan. Jokainen voi löytää paikkansa seurassamme ja kehittää omia taitojaan omassa tahdissaan. Meillä jokainen on tärkeä ja arvokas osa yhteisöämme.

3. Kasvatuksellisuus: Seuramme ei ole vain urheiluseura, vaan myös kasvuympäristö nuorille. Kannustamme nuoria osallistumaan valmennustoimintaan apuvalmentajina ja tarjoamme heille koulutusta sekä aikuisen vastuuvalmentajan tuen. Haluamme auttaa nuoria kehittymään paitsi urheilijoiksi myös vastuullisiksi ja omatoimisiksi yksilöiksi.

4. Yhteisöllisyys: Tavoitteemme on, että jokainen, oli rooli seurassamme mikä tahansa, tuntee kuuluvansa tasa-arvoisesti Kaarinan Uraan. Teemme yhdessä töitä seuramme menestyksen eteen ja tuemme toisiamme niin urheilijoina kuin ihmisinä.

Tavoitteemme:

1. Nuorten urheilijoiden kehittäminen: Tavoitteenamme on valmentaa ja kasvattaa nuoria urheilijoita etenemään valtakunnalliselle tasolle ja mahdollisesti aina huipulle saakka. Haluamme tarjota heille laadukkaan valmennuksen ja tukea, jotta he voivat saavuttaa omat urheilulliset unelmansa. Onnistumisen elämykset ovat meille tärkeitä, ja pyrimme luomaan niitä jokaiselle nuorelle urheilijalle.

2. Juniori-ikäisten lisenssiurheilijoiden kasvattaminen: Tavoitteenamme on vuosittain kasvattaa juniori-ikäisten lisenssiurheilijoiden määrää. Haluamme houkutella nuoria mukaan yleisurheilun pariin ja tarjota heille mahdollisuuden kehittyä omassa lajissaan. Pyrimme myös siihen, että urheilijat pysyvät mukana seurassa teini-ikään asti ja sen yli, luoden pitkäaikaisia urheilusuhteita.

3. Yhteistyön vahvistaminen: Tiedämme, että yhteistyö muiden seurojen ja toimijoiden kanssa on avain menestyksekkääseen urheilutoimintaan. Tavoitteenamme on kehittää ja kasvattaa yhteistyötä eri seurojen kanssa niin paikallisesti kuin laajemminkin. Yhteistyön kautta voimme tarjota urheilijoillemme entistä monipuolisempaa ja laadukkaampaa valmennusta sekä mahdollisuuksia kilpailla eri tasoilla.

4. Laadukkaan yleisurheiluvalmennuksen näkyvyys: Haluamme olla tunnettuja laadukkaan yleisurheiluvalmennuksen tarjoajana. Pyrimme olemaan näkyvästi läsnä Kaarinassa ja ympäröivillä alueilla, jotta kaikki yleisurheilusta kiinnostuneet nuoret ja perheet voivat löytää meidät helposti. Toimimme jatkuvasti uudistuvana, kouluttavana, välittävänä, ajanhermolla pysyvänä ja toiminnan laatua kehittävänä seurana, joka kasvaa ja kehittyy yhdessä jäsentensä kanssa.

Kaarinan Ura on sitoutunut näihin tavoitteisiin ja jatkamaan työtä nuorten urheilijoiden kehittämisen ja yleisurheilun edistämisen puolesta. Yhdessä voimme rakentaa vahvaa ja menestyksekästä yleisurheiluyhteisöä Kaarinassa ja sen ympäristössä.