Häirintätilanteet

Kaarinan Ura on omistautunut luomaan turvallisen ja kunnioittavan ympäristön kaikille jäsenilleen. Häirintä ja syrjintä eivät ole hyväksyttäviä missään olosuhteissa, ja seuramme on sitoutunut puuttumaan näihin ongelmiin tehokkaasti.

Syrjintään ja häirintään puuttuminen:

Syrjintä tarkoittaa henkilön tai ihmisryhmän kohtelemista ilman hyväksyttävää syytä eri tavoin kuin toisia samassa asemassa olevia rodun, kansallisen tai etnisen alkuperän, ihonvärin, kielen, sukupuolen, sukupuoli-identiteetin, iän, seksuaalisen suuntautumisen, terveydentilan, uskonnon, mielipiteen tai muun henkilöön liittyvän syyn perusteella.

Häirinnällä tarkoitetaan epäasiallista ja huonoa kohtelua. Häirintää voi ilmetä esimerkiksi mielivaltaisena käytöksenä, joka luo uhkaavan, vihamielisen, halventavan, nöyryyttävän tai hyökkäävän ilmapiirin. Häirintä on usein järjestelmällistä ja jatkuvaa kielteistä toimintaa tai käyttäytymistä.

Yhteydenotot häirintätilanteessa:

Syrjintään ja häirintään puututaan seurassamme kaikissa tilanteissa. Kaikki ilmoitukset ja epäilykset syrjinnästä otetaan aina vakavasti. Tärkeintä on tilanteen ratkaiseminen välittömästi osapuolten kesken, jokaista osapuolta kuunnellen.

Jos kohtaat epäasiallista käyttäytymistä seurassamme, ota ensisijaisesti yhteyttä jaoston puheenjohtajaan, Timo Pohjalaiseen (timopohjalainenyu@gmail.com).

Timo toimii yhteyshenkilönä ja auttaa sinua käsittelemään tilanteen. Hänelle voi luottamuksellisesti kertoa tapahtuneesta. Tavoitteenamme on selvittää tilanne ja ryhtyä tarvittaviin toimenpiteisiin varmistaaksemme, että seuramme pysyy turvallisena ja kunnioittavana kaikille jäsenilleen.

Kaarinan Ura -yleisurheiluseura pyrkii ylläpitämään avointa keskustelua ja yhteistyötä, jotta kaikki voivat nauttia yleisurheiluharrastuksesta ilman häirintää tai syrjintää. Toimintamallimme on suunniteltu suojelemaan jäsentemme oikeuksia ja edistämään positiivista yhteishenkeä seurassamme.

Jos haluat jutella ulkopuoliselle taholle luottamuksellisesti kohtaamastasi epäasiallisesta käyttäytymisestä, ota yhteyttä Väestöliiton Et ole yksin-palveluun. www.etoleyksin.fi